Relações públicas aplicadas na educação: o plano de comunicação adaptado à educação pré-escolar
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Data
2017-05-05
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Resumo
No âmbito do Mestrado em Ciências da Comunicação – Variante Relações Públicas e
Publicidade, realizou-se uma investigação sobre a importância das Relações Públicas
aplicadas a um estabelecimento de educação pré-escolar.
Iniciamos com a recolha de todo um conjunto de informações junto da empresa, elaborandose
um Plano de Comunicação, que se considerou apropriado para desenvolver a imagem e
comunicação neste estabelecimento.
A sociedade em que vivemos encontra-se em constante evolução, sendo que se as empresas
querem sobreviver têm necessidade de adotar novas formas de desenvolvimento. O mesmo
acontece com empresas ligadas à Educação, pois também visam o crescimento e consequente
lucro. Nesta investigação propõe-se alguns exemplos de como se pode trabalhar as Relações
Públicas na educação e a sua importância para o desenvolvimento do negócio.
Assim, abordamos num primeiro capítulo a Educação, conceito e a sua evolução, um segundo
capítulo abordamos as Relações Públicas, conceitos e breve história, num terceiro capítulo
envolvemos as duas partes aliando as Relações Públicas na Educação, no quarto capítulo
falamos do conceito de Plano de Comunicação, no capítulo cinco encontramos a metodologia
utilizada. Por último encontra-se o Plano de Comunicação realizado para a empresa Malta Gira, Lda.
Under the Master in Communication Sciences - Specialization in Public Relations and Advertising, an investigation was held on the importance of public relations applied to an establishment of childhood education. We started with the collection of a range of information from the company, elaborating a Communication Plan, which we find appropriate to develop the image and communication at this establishment. The society we live in is constantly evolving, and if companies want to survive need to adopt new ways to develop. The same applies to companies related to education, they also aim at growth and consequent profit. In this study we present some examples of how you can work public relations in education and its importance for the development of one business. Thus, we approach a first chapter Education concept and its evolution, a second chapter we discuss the Public Relations, concepts and short history, a third chapter engage the two parties combining Public Relations in Education, in the fourth chapter we talk about the concept of Plan Communication, in chapter five we find the methodology used. Finally is the Communication Plan performed for the company Malta Gira, Lda.
Under the Master in Communication Sciences - Specialization in Public Relations and Advertising, an investigation was held on the importance of public relations applied to an establishment of childhood education. We started with the collection of a range of information from the company, elaborating a Communication Plan, which we find appropriate to develop the image and communication at this establishment. The society we live in is constantly evolving, and if companies want to survive need to adopt new ways to develop. The same applies to companies related to education, they also aim at growth and consequent profit. In this study we present some examples of how you can work public relations in education and its importance for the development of one business. Thus, we approach a first chapter Education concept and its evolution, a second chapter we discuss the Public Relations, concepts and short history, a third chapter engage the two parties combining Public Relations in Education, in the fourth chapter we talk about the concept of Plan Communication, in chapter five we find the methodology used. Finally is the Communication Plan performed for the company Malta Gira, Lda.
Descrição
Dissertação de Mestrado em Ciências da Comunicação, Variante em Relações Públicas e Publicidade
Palavras-chave
Relações públicas , Educação pré-escolar , Plano de comunicação